GENOPATII UNIVERSALE DIFERENȚIALE.
TEOREMA D12
*work in progress*
DEFINIȚIE:
Genopatiile universale diferențiate fac referire la disfuncțiile sistemice, rezonanțiale sau axiologice care afectează structura digitală a genomului pluridimensional și pot fi cartografiate prin funcții diferențiale în cadrul paradigmei D12.
Premise epistemologice și ontologice D12
-
Genoma digitală este un set de coduri axiomatice, un „cod ADN” matematico-informațional care reglează realitatea.
-
Genopatia universală diferențială apare când un dezechilibru sau o mutație are loc în acest genom la nivelul unei dimensiuni aplicate (fizică, matematică etc).
-
3D-x = disoluție (decădere epistemologică); 3D+x = emergență (apariție a unei structuri axiologice superioare prin diferențiere).
1. FUNCȚII PENTRU MATEMATICĂ (3D–x)
a. Funcție de declin dimensional:
Unde este o vectorizare a curburii epistemologice locale, iar este potențialul informațional.
b. Funcție de reconstrucție topologică:
Reconfigurează spații fractal-topologice afectate de genopatii (T = transformări, D = discontinuități)
2. FUNCȚII PENTRU FIZICĂ (3D)
a. Funcție de transfer între câmpuri:
= câmp electric cuantic, = câmp magnetic morfogenetic, = presiunea dimensiunilor vecine.
b. Funcție de colaps genopatic:
Definește punctul în care o genopatie provoacă colapsul realității locale (timp decalat, proces entropic).
3. FUNCȚII PENTRU CHIMIE (3D+x)
a. Funcție de sinteză emergentă:
Unde sunt coeficienți de compatibilitate energetică interdimensională, = hărți de distribuție moleculară.
b. Funcție de reorganizare genomică:
este matricea morfogenetică chimică a unei structuri supuse mutației genopatice.
4. FUNCȚII PENTRU METODOLOGIE ȘTIINȚIFICĂ (3D+x)
a. Funcție de diferențiere epistemică:
= cunoaștere totală acumulată, = indicele de incertitudine, = distanța didactică.
b. Funcție de refacere axiologică:
= vector de valori umane integrate,
= deriva epistemologică.
Potențial de implementare:
Disciplină | Tip de funcție | Aplicație |
---|---|---|
Matematică | Topologie emergentă | Reconstrucție de spații de sens |
Fizică | Colaps genopatic | Înțelegerea punctelor de tranziție |
Chimie | Sinteză morfogenetică | Materiale autoregenerative |
Metodologie | Refacere axiologică | Paradigme de învățare postumanistă |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu